duminică, 8 mai 2011

Mini tort cu mango (RAW)

L-am intitulat Mini tort cu mango dar cel mai potrivit titlu ar fi Prima tentativa RAW :)
De mult timp tot zic sa incerc un tort raw ca sa ma conving singura daca ceea ce citesc pe alte bloguri despre dulciurile raw, este adevarat sau nu! Ei...dar au trecut cateva luni de cand mi-am propus asta, motivandu-ma de pe o zi pe alta de lipsa unui robot de bucatarie performant (cum am vazut la alte bucatarese raw), sau de lipsa dispozitiei necesare de a incerca ceva cu totul nou, de lipsa ingredientelor, sau.......de ce sa nu o spun: de lipsa unui esec, ceea ce m-ar fi determinat probabil pentru un timp destul de lung sa nu mai incerc nimic de genul acesta.

Dar intr-una din zilele mele de hotarare mai ferma, am deschis frigiderul si am zis gata - cu ce am in momentul de fata, prepar un tort raw. In prima faza am pus caju la inmuiat peste noapte apoi a doua zi am continuat experimentul :) Am sa descriu mai jos ingredientele necesare si pasii pe care i-am urmat pentru realizarea acestor mini-torturi cum le-am numit eu.

Ingrediente pentru blat:
  • 1 cana de stafide
  • 1 cana caju inmuiate peste noapte
Ingrediente pentru crema:
  • 200 g martipan
  • 250 g mango
  • fulgi de cocos pentru ornat
Modul de preparare e foarte foarte simplu, mai simplu decat am crezut vreodata.
In primul rand, am dat la blender stafidele amestecate cu caju pana s-a format o pasta consistenta pe care am presat-o bine intr-o forma. Pentru ca nu am avut o forma de tort mai mare cu pereti detasabili, am folosit formele pe care le aveam la indemana. Am presat bine cu o lingura compozitia rezultata, apoi le-am pus la frigider pana am preparat crema.
Pentru crema am ales de data aceasta sa folosesc pasta de migdale cumparata din Lidl deoarece o aveam in frigider de ceva timp, cumparata special pentru momentul in care ma voi hotari sa fac prima incercare raw :) Asa ca am folosit-o de data aceasta. Altfel, se poate pregati o pasta din migdale inmuiate peste noapte si date la blender cu putina apa si sirop de agave. Asadar, am dat la blender pasta de migdale si bucatile de mango (eu am avut mango la congelator taiat bucatele, dar voi puteti folosi mango proaspat). Nu am mai adaugat nimic pentru indulcit deoarece pasta a fost destul de dulce, iar combinata cu mango a iesit perfect. Am adaugat crema peste blat si am mai lasat la frigider pentru o ora. Apoi am scos formele si ..... am sevit :) O minunatie, va asigur. Eu ii dadusem o singura sansa tortului raw: daca nu iesi bine din prima, daca nu imi placi la gust, daca nu ai consistenta dorita, altadata nu mai am de-a face cu tine! Asa ca s-a supus si m-a ascultat, a avut o consistenta buna, nici prea tare nici prea moale, iar pe deasupra un gust minunat. Tinand cont ca nu l-am facut dupa nicio reteta (iar eu ador asta, sa pun eu ce vreau pe-acolo si cat vreu) tortuletul a iesit excelent. Sunt absolut sigura ca in curand se va mai cere, asa ca deja ma pregatesc pentru alte combinatii. Pana atunci, va las sa il incercati pe cel de fata :)
P.S.: Mie mi-au iesit 3 mini torturi, ceea ce ma gandesc ca ar fi echivalentul pentru o forma normala de tort.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Delicii vegetariene, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena