luni, 10 iunie 2013

Chiftelute din quinoa

Stiti deja ca imi place quinoa, pentru ca v-am mai scris despre ea. Se poate folosi foarte multe tipuri de retete, fie sarate fie dulci. Pe viitor vreau sa va arat cateva combinatii dulci cu quinoa, pentru ca pana acum v-am aratat tot retete sarate.
Pentru astazi am sa va arat niste chiftelute din quinoa care noua ne-au placut foarte mult. La capitolul condimente puteti sa mai adaugati ceea ce considerati ca ar da o aroma care v-ar placea. Eu am pus doar condimentele pe care le amintesc mai jos, dar, repet, mai puteti adauga ce vreti, atat timp cat nu se modifica consistenta compozitiei.
Cu toate ca le-am copt la cuptor, au iesit niste chiftelute moi si pufoase, ceea ce m-a bucurat, pentru ca deseori chiftelutele pe care le fac la cuptor ies destul de uscate. Dar de data asta chiar am fost multumita. Va invit si pe voi sa le incercati.




Ingrediente:
(pt. 40-50 de chiftelute, in functie de marime)
  • 2 cepe
  • 1 morcov mare
  • 2 felii de telina
  • 2 lg ulei, 5-6 lg apa
  • 150 g quinoa
  • 10 fire patrunjel
  • 10 fire ceapa verde
  • 40 g fulgi de ovaz
  • 150 g naut fiert
  • 5 lg de faina
  • 2 oua
  • 1 lgt turmeric
  • 1 lg condiment Vito
  • 1 lgt boia de ardei
  • sare si piper dupa gust

Mod de preparare:
  • Quinoa se spala bine intr-o sita sub jet de apa, apoi se pune intr-o cratita. Se adauga peste quinoa o cantitate dubla de apa si putina sare, apoi se da la fiert pentru aprox 15 min la foc mediu.
  • Pana fierbe quinoa punem fulgii de ovaz la inmuiat in putina apa calda si pregatim legumele.
  • Ceapa se curata si se taie marunt. Se pun intr-o tigaie cele 2 linguri de ulei si 5-6 linguri de apa. Se pune pe foc si cand s-a infierbantat, punem ceapa la calit. Acoperim si pregatim telina si morcovul.
  • Morcovul si telina se spala bine, se curata de coaja si se dau pe razatoarea mare. Se adauga peste ceapa si se mai adauga putina apa daca este nevoie. Se lasa sub capac la foc mic pana sunt calite toate, amestecand din cand in cand. Apoi se iau de pe foc.
  • Intre timp a fiert si quinoa. Luam cratita de pe foc si transferam quinoa intr-o sita deasa, pentru a elimina excesul de apa.
  • Intr-un bol incapator punem nautul (eu am avut din borcan, fiert) si il pasam putin cu mixerul vertical (de mana). Nu e nevoie sa fie o pasta fina fina ca si la humus, e suficient sa fie zdrobite boabele de naut. 
  • Apoi adaugam in bol toate ingredientele amintite mai sus: quinoa fiarta, legumele calite, fulgii de ovaz inmuiati (si storsi), ouale, verdeata tocata marunt, condimentele si faina.
  • Pregatim tavile de cuptor si le tapetam cu hartie de copt sau cu folie de copt (eu am folosit-o a doua).
  • Luam din compozitie cu lingura si formam chiftelute direct pe hartia de copt. Chiar daca o sa vi se para ca e putin cam moale compozitia, sa nu mai adaugati faina in plus, deoarece chiftelutele vor fi coapte in cuptor, iar pentru a nu rezulta niste chiftelute uscate, atunci e nevoie sa fie compozitia mai moale putin.
  • Asadar, se formeaza chiftelutele si se dau la cuptor la 175 de grade, pentru aproximativ 15 minute. Eu am folosit si ventilatorul si nu a mai fost nevoie sa le intorc de pe-o parte pe alta. Nu stiu la alt tip de cuptor cum se comporta, dar verificat si daca e nevoie intoarceti-le dupa 10 minute, ca sa se rumeneasca si pe cealalta parte.
  • Le servim calde, in diferite combinatii. Spre exemplu, noi le-am servit la pranz langa o mancare de spanac, sau a doua zi seara langa o salata mare de rosii, castraveti, porumb si ceapa. Daca doriti sa preparati mai putine, injumatatiti cantitatile ingredientelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Delicii vegetariene, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena