marți, 30 aprilie 2013

Tocana de hribi cu lapte de cocos

Acum cateva zile am facut o tocana de hribi, nu proaspeti, nici din congelator pentru ca nu am, ci deshidratati (sau uscati cum se mai zice). Am gasit hribi deshidratati la Kaufland, la oferta si mi-am luat cateva pachete. Si ca sa fie tocana mai sanatoasa, am inlocuit smantana (pe care o foloseam de obicei in tocana de ciuperi) cu lapte de cocos. Si va spun sincer, a iesit mai buna decat cu smantana :) Daca nu ma credeti atunci trebuie neaparat sa incercati. Mai am si o reteta de tocana de soia cuburi, cu curry si lapte de cocos, pe care o sa v-o arat in curand. 4-5 linguri de lapte de cocos inlocuiesc cu succes cateva linguri de smantana. Astfel avem o tocana de hribi sanatoasa, vegana (deci de post) si delicoasa.


Ingrediente:
  • 1 ceapa
  • 3-4 catei de usturoi
  • 50 g hribi deshidratati
  • 2 lg ulei
  • 5 lg lapte de cocos
  • 2 lg de faina
  • sare dupa gust
  • putin piper
  • condiment Vito
  • 1 lg frunze uscate de patrunjel

Mod de preparare:
  • Intr-un bol cu apa calda punem hribii deshidratati la inmuiat, pana calim ceapa.
  • Curatam ceapa si usturoiul, le tocam marunt si le punem la calit in tigaia incinsa cu 2 lg de ulei si 2 lg de apa. Pe parcurs mai adaugam apa cand e necesar. Lasam la foc pana ceapa devine translucida.
  • Cand ceapa si usturoiul sunt calite, scoatem hribii din apa, ii stoarcem si ii tocam cat de marunt dorim. Ii adaugam in tigaie si punem apa peste ei cat sa ii acopere. Condimentam putin cu sare si Vito. Acoperim cu capac.
  • Lasam sa fiarba 10-15 minute la foc mediu spre mare (sau pana sunt fierti hribii).
  • Separat intr-un bol micut punem 2 lg de faina si adaugam treptat cele 5 lg de lapte de cocos (ca la maioneza) avand grija sa nu se faca cocoloase. Eu folosesc lapte de cocos TaoTao luat din Kaufland. Pretul este in jur de 7 lei si il gasiti la raftul cu produse asiatice.
  • Turnam amestecul de faina cu lapte de cocos peste hribi, amestecam usor intr-un singur sens si mai lasam 2 minute la fiert.
  • Apoi luam de pe foc, adaugam putin piper, gustam de sare si mai adaugam daca este nevoie, adaugam patrunjelul, amestecam si ... asta e! (Daca aveti patrunjel proaspat, folositi-l. Eu am avut doar o frunzulita, pentru ornat :) Inca nu s-a facut in gradina, asa ca am folosit uscat).
  • Servim tocana calda langa piure, mamaliga sau orice va place :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Delicii vegetariene, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena