miercuri, 26 octombrie 2011

Tarta rapida cu mere si stafide (Galette)

Si daca e toamna, nu se poate sa treaca fara o reteta de tarta cu mere. Cum imi plac mie retetele care se fac rapid, bine-nteles ca si nici de data asta nu fac exceptie :) Mai mult timp mi-a luat curatatul si taiatul merelor, dar nu ma plang, pentru ca am avut ajutor nepretuit, asa ca in scurt timp, bucataria a fost inundata de aroma merelor combinate cu scortisoara si iz de ghimbir. Mmmm....




Ingrediente:
  • 1 pachet aluat pentru tarta (puteti folosi aluat foietaj) cumparat
  • 4 mere mari
  • 1 dl stafie inmuiate 1/2 ora in apa
  • 1 dl zahar (poate varia in functie de tipul merelor, dulci sau mai acrisoare)
  • 1 lingura scortisoara
  • 1 lingurita pudra de ghimbir


 Mod de preparare:
1. Se curata merele de coaja, se taie cubulete, se pun intr-o cratita, se adauga zaharul si se dau la calit putin, la foc mediu. La urma se adauga scortisoara si stafidele.
2. Se unge o tava cu unt si se aseaza foaia de aluat in tava (eu am lasat aluat de vreo 3 cm peste marginile tavii si apoi l-am intors peste mere - asa se aseaza mai bine)
3. Cand merele s-au inmuiat putin, se iau de pe foc si se adauga pudra de ghimbir. In lipsa acesteia, se poate pune un 1/2 cm de ghimbir dat pe razatoarea mica.
4. Se toarna merele in tava, peste aluatul de tarta, se niveleaza usor cu lingura apoi se intorc marginile aluatului peste mere.
5. Se da la cuptorul preincalzit la 175 de grade, pentru aproximativ 25-30 de minute, pana aluatul este rumenit putin deasupra.
6. Se scoate tava din cuptor, se lasa tarta la racit apoi se presara cu zahar pudra (sau alt fel de zahar) si se serveste simpla sau cu sos de vanilie.
Pofta buna ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Delicii vegetariene, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena