luni, 8 aprilie 2013

Burgeri din quinoa

Demult tot vroiam sa incerc niste burgeri din quinoa dar nu s-a ivit ocazia. Asta pana ultima data cand am gatit quinoa si am constatat ca am fiert cam multa. Asa ca n-am mai stat pe ganduri si am pus de niste burgeri minunati. Trebuie sa ii incercati ca sa va convingeti :)




Ingrediente: - pt. aprox. 8 burgeri
  • 80 g quinoa fiarta
  • 240 g boabe de fasole rosie (o conserva)
  • 30 g fulgi de ovaz
  • o ceapa
  • 2 catei usturoi
  • 2 lg pasta de tomate
  • 1 ou
  • 30 g pesmet + cat necesita pe exterior
  • 50 g faina
  • sare, putin piper, frunze de patrunjel - dupa gust
  • putin ulei de masline

Mod de preparare:
  • Preincalzim cuptorul la 170 de grade.
  • Se pun la calit ceapa taiata marunt si usturoiul, intr-o tigaie in care am incins 1 lingura ulei de masline si 2-3 linguri de apa.
  • Zdrobim boabele de fasole cu o furculita, nu de tot, asa cat sa ramana si bucatele intregi.
  • Punem intr-un bol toate ingredientele, inclusiv ceapa dupa ce s-a calit si amestecam bine.
  • Condimentam dupa gust. Aici puteti sa mai adaugati ce condimente considerati ca va plac in aceasta combinatie.
  • Pregatim tava de cuptor, pe care am asezat o hartie de copt.
  • Ideal ar fi sa aveti o forma de format burgeri. Eu am una, este o ustensila foarte simpla dar nu am vazut inca la noi de cumparat. Daca nu aveti una, se pot forma si cu mainile, doar ca forma lor nu va mai fi atat de ferma pe margini. Dar nu e nicio problema :)
  • Luam din compozitia cate 2 linguri si formam burgeri pe care ii dam prin pesmet. Daca este lipicioasa compozitia si va este greu sa lucrati, puneti intr-o farfurie pesmet, apoi asezati compozitia direct in farfurie si formati acolo burgerul. Eu am ales sa dau burgerii prin pesmet pentru ca sa fie putin crocanti la exterior. Nu este obligatoriu sa faceti la fel. Dar noua asa ne plac mai mult.
  • Asezam burgerii pe hartia de copt si dam tava la cuptor pentru aprox. 20 de minute. Atentie, dupa 10-12 minute, burgerii se intorc pe partea cealalta.
  • Se scot si se asambleaza in chifle, cu cate-o frunza de salata si 2-3 feliute de rosii.
  • Bine-nteles, sa nu uitam de sos, care are un rol foarte important :)

Ingrediente pentru sos:
  • un iaurt grecesc mic (150 g)
  • 1 lg pasta de rosii
  • 2 lg maioneza de casa
  • 1 lgt boia
  • 1 lgt mustar
  • sare si lamaie dupa gust
  • 1/2 lgt turmenic
Se amesteca toate ingredientele usor, ca la maioneza. Insist sa folositi iaurt grecesc. Sosul final va avea alta textura decat daca folositi un iaurt obisnuit.
Servim burgerii cu sos din belsug.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Delicii vegetariene, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena