duminică, 14 august 2011

Salata a la rousse

Stiu ca multi dintre voi cunoasteti aceasta reteta mai degraba sub numele de "salata (de) boeuf". Mie nu imi vine deloc sa o numesc asa, pentru ca nu are nici macar urme de boeuf (carne de vita) asa ca numele mi se pare total nepotrivit. Ca sa nu mai spun ca in unele locuri am mai auzit sau am mai citit "salata de boeuf de post" :) Asa ca eu ii spun direct salata ruseasca, sau salata a la rousse. Mult mai bine, nu? :) E o salata excelenta din legume cu maioneza, foarte potrivita pentru a fi servita la aperitiv si .... nelipsita de pe mesele romanilor la orice sarbatoare sau eveniment.
Ingrediente:
  • o conserva de mazare
  • o conserva de porumb
  • 5-6 morcovi mari
  • 6-7 cartofi potriviti
  • o telina mica
  • o radacina de patrunjel
  • 5 castraveti murati
  • un galbenus de ou
  • 300 ml ulei
  • o lingurita mustar
  • o lingurita suc de lamaie 
  • sare dupa gust



Mod de preparare:
1. Se pun la fiert cartofii, in coaja.
2. Morcovii, telina si radacina de patrunjel se curata de coaja si se pun la fiert.
3. Se prepara maioneza dintr-un galbenus, o lingurita mustar, 300 ml ulei, o lingurita de suc de lamaie si putina sare.
4. Cand au fiert legumele se scot si se lasa la racit.
5. Se decojesc cartofii.
6. Se taie cubulete morcovii, telina, patrunjelul, cartofii si castravetii murati.
7. Se pun intr-un castron alaturi de mazarea si porumbul din conserve.
8. Se toarne peste ele maioneza preparata.
9. Se amesteca usor pentru a nu zdobi legumele.
10. Se aseaza salata pe un platou, se orneaza si se da la frigider pentru cel putin 1 ora inainte de a fi consumata.

So.....asta e varianta mea de salata a la rousse. De data asta eu nu am asezat-o pe un platou, in schimb am facut niste barcute din ardei si am asezat salata in ele. Mai de efect decat un platou :)
Merita incercata, va asigur ca e gustoasa, iar daca vreti sa fie suta la suta sanatoasa, puteti folosi maioneza vegetala (din soia).
Pofta buna! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Delicii vegetariene, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena